Vragen over Your Budget en haar dienstverlening

U kunt als bedrijf ervoor kiezen dat Your Budget uw persoonlijke adviseur wordt voor uw energiezaken door een abonnement af te sluiten voor een duur van 1, 2,3 of 5 jaar. Dit is afhankelijk van de duur van de afgesloten overeenkomst voor uw leverancier. Dit abonnement is alleen voor bedrijven. Als kleinzakelijke klant kunt u gratis gebruik maken van de uitgebreide dienstverlening van Your Budget. Voor de grootzakelijke markt krijgt u een korting op de dienstverlening van Your Budget.

 

U kunt als bedrijf een abonnement aangaan met Your Budget waarbij Your Budget zorgt dat u gaat besparen op uw energiekosten. U machtigt Your Budget met een volmacht om de energieovereenkomst voor u in orde te maken. De volmacht kan voor een bepaalde tijd zijn, éénmalig of voor onbepaalde tijd. Your Budget als persoonlijk adviseur heeft meerdere voordelen: U heeft één aanspreekpunt voor uw leverancier en provider betreffende de inhoud van uw overeenkomsten. U bent altijd up-to-date met uw tarieven. Gratis eindnotacontrole. Gratis jaarnotacontrole voor bedrijven met een keinzakelijke aansluiting. Factuurcontrole voor een groot zakelijke klant met 10% korting. Korting op maatwerk voor de grootzakelijke klant (€55,- excl. btw i.p.v. €75,- excl. btw per product/ean code). Your Budget is bekend met uw persoonlijke situatie en weet welke contractvoorwaarden en tarieven u heeft waardoor Your Budget uw contract goed in de gaten kan houden. Persoonlijk advies, transparante berekeningen die goed te volgen zijn en naast uw eigen jaarnota gezet kunnen worden.

 

De dienstverlening die Your Budget biedt als onafhankelijk energieadviseurs onderscheidt zich van de wildgroei aan energieadviseurs en vergelijkingssites die vaak alleen een doorgeefluik zijn voor een energiemaatschappij en de klant. Veel van deze diensten bij Your Budget zijn gratis of krijgt u korting op. Wanneer er kosten verbonden zijn aan de dienstverlening van Your Budget zult u eerst een offerte krijgen.

Een abonnement met Your Budget als uw persoonlijke adviseur is gratis voor de kleinzakelijke markt en voor grootzakelijk zijn er kosten aan verbonden, afhankelijk van de dienst die u afneemt (factuurcontrole, maatwerk, inkoop). Your Budget zoekt voor u een aanbod waarbij u zult gaan besparen. Wij bespreken dit aanbod en maken het voor u in orde. U gaat een abonnement aan die net zo lang duurt als de afgesloten overeenkomst. U kunt dit abonnement schriftelijk stopzetten. Bij vroegtijdige beëndiging zijn er opzeggenkosten. Voor consumenten is dit €50,- per niet uitgediend jaar. Voor bedrijven is dit €100,- per niet uitgediend jaar. Voorbeeld: sluit u een 3-jarige energieovereenkomst af viaYour Budget, dan is het Your Budget abonnement ook 3 jaar geldig mits er schriftelijke opzegging heeft plaatsgevonden.

De dienstverlening van het abonnement van Your Budget gaat in zodra u de volmacht van Your Budget heeft ondertekend. Bedenktijd voor de consument is 14 dagen mits de klant aangeeft de handelingen, waarvoor de volmacht afgegeven is, meteen uitgevoerd mogen worden. Voor de zakelijke klant is er geen bedenktijd en gaat de overeenkomst meteen in. Wilt u dit abonnement stop zetten dan zijn er bij vroegtijdig opzeggen kosten aan verbonden. Voor consumenten is dit €50,- per niet uitgediend jaar. Voor bedrijven is dit €100,- per niet uitgediend jaar.

 

Pas als er sprake is van succes om de energiebelasting terug te brengen of de netwerkkosten te verlagen betaalt u een fee. Dit is 30% over de te realiseren besparing op de netwerkkosten of het teruggevorderde bedrag. Lukt het niet om deze kosten naar beneden te krijgen dan bent u niets verschuldigd; Alleen bij succes bent u de fee aan Your Budget verschuldigd welke los staat van de onderzoekskosten en bijkomende kosten van bijvoorbeeld de netwerkbeheerder.

 

Niet altijd. Dat is per aansluiting anders. Er moet worden gekeken of uw energiebehoefte aansluit met uw aansluiting(en). Zijn er kosten verbonden aan het verlagen van mijn netwerkmeters? Ja. Het vooronderzoek is op No Cure No Pay basis. De definitieve controle, daar rekent Your Budget afhankelijk van waar de controle moet plaatsvinden een vergoeding. Hiervan krijgt u vooraf een offerte.

De kosten voor het verlagen zijn uit ervaring gemiddeld tussen de 6 tot 16 maanden terugverdiend. U gaat de uitgave aan netwerkkosten die u nu betaalt aan uw netwerkbeheerder anders besteden door het in uw eigen bedrijf te investeren. Na de terugverdientijd zult u veel geld besparen op de netwerkkosten.

Nee. Als u een grootzakelijke aansluiting heeft kan het zijn dat u een ongunstige overeenkomst heeft met uw netwerkbeheerder. Alleen het doorberekenen is wat lastiger omdat bepaalde kosten die je naar beneden haalt weer het gevolg heeft dat ander kosten juist hoger worden. Dit is een puzzel die Your Budget voor u uitzoekt tegen een vergoeding.

Wilt u gebruik maken van de gratis service om uw eindnota te laten controleren bij overstap van energiemaatschappij? Dat kan alleen wanneer u de volgende handelingen doet:

  • Maak een foto van uw meter(s)
  • Geef elke foto een bestandsnaam: uw (bedrijfs)naam , postcode + huisnr)
  • Wacht de eindnota af van uw oude leverancier
  • Mail de eindnota samen met de foto(‘s) of de bevestiging die u heeft ontvangen toen u de meterstanden door gaf naar info@yourbudget.nl

Wordt de eindnota zonder de door u opgegeven meterstanden gemaild, dan gaat Your Budget ervan uit dat de meterstanden op de eindnota kloppen, wat niet inhoud dat de te betalen bedragen juist zijn doorberekend.

Your Budget is een bespaarcoach en geen inkooporganisatie, energieleverancier of telecombedrijf. Door een goede samenwerking met onze partners kunnen we u bedienen met onze service en aanbod.

Neem u gerust contact op met Your Budget en we beantwoorden u binnen 3 dagen.

Vragen over overstappen van energie leverancier

De eerste keer dat u een jaarnotacheck of contractcheck voor uw energie, telefonie, internet en tv-aansluiting wilt doen is dit gratis als u nog geen klant van Your Budget bent. Heeft u een kleinzakelijke aansluiting dan blijft deze dienst gratis. Heeft u een grootzakelijke aansluiting dan vraagt Your Budget een kleine bijdrage afhankelijk van de dienst die u afneemt.

Wanneer u een vaste prijscontract heeft kan het zijn dat uw energiemaatschappij u kosten in rekening brengt. In dat geval kijkt Your Budget of u in aanmerking kunt komen voor een boetevergoeding. Komt u hier niet of enkel deels voor in aanmerking dan kijkt Your Budget samen met u wat uw mogelijkheden zijn.

Voor iemand die er geen ervaring mee heeft en luistert naar de negatieve berichtgeving kan dit inderdaad een drempel zijn om over te stappen naar een andere maatschappij. Slecht nieuws verkoopt namelijk beter dan goed nieuws. Er is echter veel veranderd waardoor overstappen een veel voorkomende handeling is geworden. Your Budget helpt u met uw overstap en controleert uw slotnota van uw oude leverancier.

Uw netwerkbeheerder levert de energie naar uw aansluitadres. Komt u zonder stroom of gaslevering te zitten dan is de netwerkbeheerder daar verantwoordelijk voor. Zolang u uw energienota netjes betaalt hoeft u zich geen zorgen te maken dat uw energieleverancier de levering stopt. Heel simpel gezegd verandert u van het bedrijf die u factureert, is de service en onderhoud van de netwerkbeheerder en wordt de fysieke levering door uw netwerkbeheerder gedaan.

Wat gebeurt er bij een overstap van energiemaatschappij?  >>

U ontvangt van uw nieuwe leverancier een bevestiging van uw overeenkomst. Consumenten hebben een wettelijke bedenktijd. Voor de zakelijke markt gaat vrijwel meteen de overeenkomst in. Soms heeft u als zakelijke klant toch een bedenktijd. Controleer de gegevens van uw overeenkomst. U ontvangt ca. 10 dagen voor de start van de levering het verzoek om uw meterstanden door te geven. Tip: maak een foto van uw meterstanden en geef deze een naam, bijvoorbeeld uw postcode-huisnummer. Ook ontvangt u het bericht waarin staat wanneer uw nieuwe energiemaatschappij de levering start. Uw oude leverancier stuurt u een eindnota. Controleer deze of mail deze door met foto's van de meterstanden, gezien nog steeds ca. 15% van de eindnota’s fout gaan.

Vragen over aansluitingen

Een aansluiting is de verbinding tussen het energienet en de meter in uw meterkast. De doorlaatwaarde bepaalt hoeveel gas of stroom door uw aansluiting kan. De maandelijkse kosten die u hiervoor betaalt hangen af van de capaciteit van uw aansluiting.

De grootte van uw gasaansluiting (doorlaatwaarde) vindt u ook linksboven op de meter. De aansluitwaarde van uw elektriciteitsaansluiting vindt u helaas niet op uw elektriciteitsmeter. Het type aansluiting staat wel op de rekeningen van uw energieleverancier.

Een kleinzakelijke klant:

  • heeft een elektriciteitsaansluiting die niet groter is dan 3x80 ampère (dit vindt u terug op de factuur van uw energieleverancier)
  • heeft een gasaansluiting met een doorlaatwaarde van minder dan 40 m3/h per uur (dit vindt u terug op de factuur van uw energieleverancier en op de gasmeter)

Een grootzakelijke klant:

  • heeft een elektriciteitsaansluiting die wel groter is dan 3x80 ampère (dit vindt u terug op de factuur van uw energieleverancier)
  • heeft een gasaansluiting met een doorlaatwaarde van meer dan 40 m3/h per uur (dit vindt u terug op de factuur van uw energieleverancier en op de gasmeter)

Vragen over overstappen van provider